Gran Premio d'Italia TIM Mugello: Lorenzo nu are concurenta, Iannone si Rossi completeaza podiumul

Gran Premio d'Italia TIM Mugello: Lorenzo nu are concurenta, Iannone si Rossi completeaza podiumul

02.06.2015

A trecut si cea de-a sasea etapa a MotoGP, circuitul de la Mugello, Italia si consemnam a treia victorie consecutiva a lui Lorenzo, intr-o maniera asemanatoare celor doua victorii anterioare, pe celelalte doua locuri ale podiumului situandu-se Ianonne si Rossi.

Plecat din linia intai a cursei regina de la Mugello, pilotul spaniol al Movistar Yamaha Jorge Lorenzo a distrus competitia pentru primul loc inca din start, instalandu-se in frunte, in deja traditionalul stil de metronom cu care isi face treaba de trei etape incoace. Fiind cel mai rapid si constant pilot de motociclete in cursa, finalul l-a prins alergand solidar si astfel s-a consemnat o dubla performanta: a treia victorie consecutiva care l-a adus la numai 6 puncte de liderul la general Rossi si al 88-lea podium, egaland performanta legendarului pilot Giacomo Agostini.

Gran Premio d'Italia TIM Mugello: Lorenzo nu are concurenta, Iannone si Rossi completeaza podiumul - Ducati

Cursa pe pamant italian a insemnat o puternica sustinere pentru toti pilotii italieni participanti, in special pentru Valentino Rossi, Andrea Dovizioso si Andrea Iannone, acestia beneficiind de suportul a peste 90.000 de spectatori galagiosi.

Daca Lorenzo a transat din start, in favoarea sa, lupta pentru locul intai, ce s-a intamplat in privinta celorlalte doua locuri de podium a fost spectacol total din toate punctele de vedere. Intai de toate, se vorbeste de un start furat sau macar suspect. Plecat din primul sau pole-position, Andrea Iannone a lasat impresia unui start furat, iar cadrele cu acesta au fost analizate frame cu frame. Oficialii responsabili cu monitorizarea video a startului au realizat in cele din urma ca nu a fost vorba de altceva decat de un start perfect anticipat de pilotul italian, fara sa se mai puna in discutie acordarea unei penalizari. De altfel si Iannone dupa cursa a afirmat ca a asteptat corespunzator startul cu frana fata pusa, insa cumva involuntar, ambreiajul l-a impins in fata insa exact cand lumina verde s-a aprins. Mai multa lume sustine ca e o problema cu sistemul de avertizare luminos de pe circuitul Mugello, invechit fata de sistemele de pe alte circuite.

Gran Premio d'Italia TIM Mugello: Lorenzo nu are concurenta, Iannone si Rossi completeaza podiumul - motocicleta

Desi a beneficiat de asa-zisul avans la start si plecarea din pole-position, Iannone a trebuit sa cedeze inca din primul tur locul celui care a castigat cursa, multumindu-se cu a doua pozitie. Insa lupta pentru cea de-a doua pozitie a fost inversunata si s-a purtat multa vreme in cinci. Marc Marquez, care in calificari a obtinut cel mai prost loc de cand concureaza in clasa regina a MotoGP, respectiv 13, a avut o revenire fulminanta de mare campion, in doar doua tururi ajungand in spatele lui Lorenzo, pe pozitia secunda. Iar aici a avut loc adevarata batalie, avand pe de o parte pilotii Repsol Honda, adica Marquez si Pedrosa (care a dat semne ca isi revine total), pe de alta parte pilotii Ducati, Iannone si Dovizioso, la care s-a alaturat si Rossi, care a avut un start ratat si primele tururi s-a luptat in zona inferioara a topului 10, pana cand s-a desprins de Crutchlow si a atacat primele locuri.

Primul din cvinta angajata in lupta pentru locurile 2-3 care cedeaza a fost pilotul Ducati Dovizioso, reclamand probleme tehnice; simtind o vibratie neplacuta si nefireasca in motocicleta, a decis sa abandoneze si bine a facut, deoarece pinionul spate avea dintii rupti. Oricum, ziua lui incepuse prost, atunci cand a fost aruncat din sa la cursa de incalzire, dupa o tura de ovatii din partea publicului, din cauza unui cauciuc.

Cu 5-6 tururi inainte de final, dupa ce deja cedase locul secund lui Iannone, Marquez iese in decor in urma unei probleme la roata din fata, cursa se termina pentru el, iar distanta pana la Rossi in clasamentul general se mareste considerabil si sincer privind intreg tabloul, sezonul este compromis pentru el. Pe de alta parte, coechipierul sau Pedrosa arata refacut total dupa operatia de acum 3 luni si probabil ca in viitoarele circuite va avea un cuvant greu de spus, chiar daca il despart aproape 100 de puncte de liderul Rossi si va avea enorm de recuperat pentru o plasare cat mai buna in clasamentul general, unde deocamdata ocupa locul 13, iar echipa sa abia locul 4.

In privinta “Doctorului”, cum am mentionat, a ratat startul, a recuperat masiv, s-a mentinut in lupta pentru varful clasamentului si a reusit sa termine in fata lui Pedrosa in cele din urma, ocupand locul 3, dar simtind in ceafa rasuflarea “cyborg-ului” Lorenzo, care arata ca a luat acest sezon foarte in serios.

Urmeaza pe 14 iunie Gran Premi Monster Energy de Catalunya, din Spania, acolo unde va fi randul pilotilor spanioli sa fie sustinuti acerb de catre public. Si ca o curiozitate personala: va fi locul unde se va schimba liderul la general?

 
Clasament Mugello:

1. 25     99         Jorge LORENZO           SPA     Movistar Yamaha MotoGP         Yamaha            173.7    41'39.173

2. 20     29         Andrea IANNONE          ITA       Ducati Team      Ducati   173.3    +5.563

3. 16     46         Valentino ROSSI           ITA       Movistar Yamaha MotoGP         Yamaha            173.3    +6.661

4. 13     26         Dani PEDROSA            SPA     Repsol Honda Team      Honda  173.0    +9.978

5. 11     38         Bradley SMITH  GBR     Monster Yamaha Tech 3 Yamaha            172.7    +15.284

6. 10     44         Pol ESPARGARO         SPA     Monster Yamaha Tech 3 Yamaha            172.6    +15.665

7. 9       25         Maverick VIÑALES        SPA     Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  172.1    +23.805

8. 8       51         Michele PIRRO  ITA       Ducati Team      Ducati   171.7    +29.152

9. 7       9          Danilo PETRUCCI          ITA       Octo Pramac Racing     Ducati   171.5    +32.008

10. 6     68         Yonny HERNANDEZ     COL      Octo Pramac Racing     Ducati   171.4    +34.571

11. 5     45         Scott REDDING            GBR     EG 0,0 Marc VDS          Honda  171.1    +38.553

12. 4     76         Loris BAZ         FRA      Athinà Forward Racing   Yamaha Forward           170.8    +42.158

13. 3     8          Hector BARBERA          SPA     Avintia Racing   Ducati   170.7    +44.801

14. 2     19         Alvaro BAUTISTA          SPA     Aprilia Racing Team Gresini       Aprilia   170.3    +50.435

15. 1     50         Eugene LAVERTY         IRL       Aspar MotoGP Team     Honda  170.1    +53.060

16.        63         Mike DI MEGLIO           FRA      Avintia Racing   Ducati   168.6    +1'15.265

17.        17         Karel ABRAHAM           CZE      AB Motoracing  Honda  168.6    +1'15.381

18.        33         Marco MELANDRI         ITA       Aprilia Racing Team Gresini       Aprilia   166.9    +1'41.840

 Abandonuri:

35         Cal CRUTCHLOW          GBR     CWM LCR Honda          Honda  172.7    3 Laps

93         Marc MARQUEZ            SPA     Repsol Honda Team      Honda  173.1    6 Laps

4          Andrea DOVIZIOSO       ITA       Ducati Team      Ducati   172.7    10 Laps

6          Stefan BRADL  GER     Athinà Forward Racing   Yamaha Forward           168.2    20 Laps

69         Nicky HAYDEN USA     Aspar MotoGP Team     Honda  168.1    20 Laps

41         Aleix ESPARGARO       SPA     Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  167.1    21 Laps

43         Jack MILLER     AUS     CWM LCR Honda          Honda  165.5    21 Laps

15         Alex DE ANGELIS         RSM     E-Motion IodaRacing Team        ART      162.1    21 Laps

(foto: Tony Goldsmith)