From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme

From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme

21.11.2016
O saga lunga si dureroasa, care a inceput din primavara cu acel acord de continuitate (un fel de esalonare a platilor catre creditori), insa care ascunde rani mult mai vechi si adanci. Intre timp, cu toata manifestarea optimista, incununata cu prezenta la EICMA Milano, lucrurile s-au accelerat si au degenerat.

Saptamana trecuta se parea ca se va pune cruce unuia dintre producatorii cei mai rafinati si interesanti din industria moto, odata cu declansarea actiunilor Garzii Financiare (Guardia di Finanza) ce investigau folosirea contributiilor de securitate sociala a angajatilor pentru plata furnizorilor si cercetarea CEO-ului, presedintelui si patronului MV Agusta, Giovanni Castiglioni pentru neregului privind declaratiile fiscale.

Cand ai datorii de 50 de milioane de euro, lucrurile astea vin in cascada si e greu de intrevazut o cale de iesire, insa uluitor, Castiglioni a picat din nou in picioare. Compania italiana a semnat un acord cu grupul de investitii Black Ocean pentru recapitalizare. Nu exista in acest moment detalii ale tranzactiei, insa se poate presupune ca majorarea de capital va satisface creditorii, dar si va aduce inapoi angajatii, in vederea repornirii activitatii, cu toate motoarele in plin.

From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme - Castiglioni

“Sunt foarte multumit ca am ajuns la acest acord cu Black Ocean”, declara in acest weekend Castiglioni, iar noi il intelegeam profund. “Dincolo de consolidarea capitalului nostru, conditie importanta pentru cresterea viitoare a MV Agusta, cred cu tarie ca domnul Sadarov, domnul Ripley si echipa lor internationala, vor fi in masura sa contribuie cu abilitatile lor antreprenoriale si manageriale in consolidarea MV Agusta ca jucator cheie pe piata de motociclete super-premium”.

From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme - MV Agusta

Intrebarea de 20 de milioane de euro e ce se va intampla cu AMG Mercedes si actionariatul aferent in MV Agusta. Reamintim (daca e nevoie) ca grupul german detine un procent de 20% din actionariatul companiei italiene, atunci cand a avut loc capitalizarea acesteia cu 20 de milioane, s-a oferit totodata o garantie in fata bancilor, garantie care ar fi urmat sa ajunga la termen, odata ce germanii ar fi iesit din actionariat. Cu alte cuvinte, cat exista 20% din actiuni in mana AMG, se pot pasui datoriile catre banci, cand ies germanii, italienii sunt buni de plata. Cam la asta s-a si rezumat contributia AMG, caci in plan de dezvoltare nu s-au remarcat deloc. Gurile rele spun ca Mercedes a dorit o achizitie a unei companii de productie motociclete musai dupa ce Ducati a fost achizitionata de rivalii lor de la Audi-Volkswagen.
From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme - MV Agusta
Giovanni Castiglioni

Ocean Black reprezinta un grup de investitii internationale, conduse de Oliver Ripley si Timur Sadarov, avand in portofoliu compania Ocean Sky, profilata pe jet chartering, iar ca fapt divers, grupul a investit in franciza James Bond, in Quantum of Solace, facandu-si reclama la linia de chartere.

From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme - Black Ocean
Oliver Ripley

Barfele din jurul acestui parteneriat spun ca MV Agusta a intrat direct sub influenta ruseasca, avand in vedere ca si inainte exista o legatura cu un alt personaj, Alexander Yakhnich, cel care sustinea echipa de competitie din WSBK. Interesant este totusi faptul ca sunt anuntate (la modul general) investitii solide in brand-ul italian, iar prietenia dinte Castiglioni si Sadarov pare o garantie a acestora.  

From Russia with love sau cum MV Agusta pare sa scape de probleme - Castiglioni  
Timur Sadarov

Daca entuziasmul (pe undeva justificabil) noii stiri pare sa lumineze drumul incercat al companiei MV Agusta, personal sunt convins ca nu va fi decat un alt capitol al acestei telenovele, numai pentru ca la fel de optimiste si motivationale pareau si stirile cu privire la reorganizarea MV Agusta sau preluarea (ori parteneriatul) cu Polaris Industries.