Un nou episod din instanta, BRP vs Arctic Cat: Bombardier acuza incalcarea unui brevet de inventie, 94 de modele de snowmobile Arctic Cat vizate!

Un nou episod din instanta, BRP vs Arctic Cat: Bombardier acuza incalcarea unui brevet de inventie, 94 de modele de snowmobile Arctic Cat vizate!

In general, noi admiram produsele finite si ne bucuram de ele, mai ales daca provin de la producatori de top, fara sa stim sau sa ne batem capul prea mult cu ce razboaie adevarate se afla in spatele fabricarii lor, ce procese lungi si complicate, cu despagubiri faraonice se deruleaza intre acesti producatori. Unul dintre razboaiele fara sfarsit, de acest gen, se desfasoara intre Arctic Cat si Bombardier Recreation Products, pe toate planurile, fie ca e vorba de vehicule off-road, snowmobile sau chiar skijet-uri. Bineinteles, cele mai multe pornesc de la incalcari sau pretinse incalcari de drepturi de proprietate intelectuala. Sunt acuzatii reciproce grave ca unul s-a folosit de brevetul celuilalt fara a avea dreptul si tot asa.


In vara trecuta scriam despre un proces finalizat, in urma caruia BRP au fost obligati la plata a minim 46,7 milioane de dolari catre Arctic Cat, fiind vorba despre o incalcalcare a unui brevet de inventie al Arctic Cat avand ca obiect un sistem de control al directiei in decelerare, pe care BRP l-a folosit in producerea unor skijet-uri, prin brandul Sea-Doo. Adica un numar de peste 150.00 de unitati vandute deja pe piata, ce utilizau acest sistem inovator. Fiindca nu se putea pune problema retragerii de pe piata decat a unitatilor nevandute, practic instanta a decis ca despagubirile initiale de 15,5 milioane de dolari sa fie triplate, ca redevente aferente utilizarii celor peste 150 de mii de unitati.


Acum cateva zile, Curtea de Apel (echivalentul ei american) din Minnesota, SUA, tocmai a dat publicitatii o decizie preliminara dintr-un lung proces prin care, de data aceasta BRP acuza ca Arctic Cat a incalcat un brevet de inventie, avand ca obiect un ansamblu piramidal al cadrului unui snowmobil, utilizat la nu mai putin de 94 de modele pe care Arctic Cat le-a produs si comercializat de-a lungul timpului. Instanta, astfel, a decis ca se afla in fata unei incalcari a brevetului, facandu-se astfel un pas in lungul si complexul proces dintre cei doi producatori.


Practic, procesul continua de aici cu constatarea instantei ca intr-adevar e vorba de o incalcare a brevetului cu pricina si mai departe ramane de stabilit daca incalcarea a fost intentionata din partea Arctic Cat, daca cererile de despagubiri ale BRP sunt intemeiate ca sume, stabilirea cuantumului prejudiciilor si bineinteles, cheltuielile de judecata. Cererile accesorii ale Arctic Cat de judecata sumara au fost respinse, iar in termenul stabilit de instanta, partile se vor intalni pe fond pentru dezbatere.  


 

Se pare ca daca e vorba intr-adevar de aproape 100 de modele de snowmobile produse de Arctic Cat, e o mare problema pentru acestia. Judecand prin comparatie cele doua spete prezentate, daca la 150.000 de unitati de skijet-uri a fost vorba de aproximativ 50 de milioane de dolari, in cazul snowmobilelor lucrurile stau la o scara colosala. E greu de determinat (si nimeni n-ar vrea sa stea in scaunul judecatorului) la ce sume s-ar putea ajunge, inclusiv la situatia in care s-ar ajunge. Cel mai probabil, mai ales in cazul in care se va dovedi ca Arctic Cat nu a incalcat intentionat brevetul BRP (s-au mai intamplat situatii de acest gen), vor avea loc intelegeri intre brand-uri, posibil inainte de o decizie definitiva si irevocabila a instantei. Vom urmari subiectul, deoarece ar putea sa duca la cutremure serioase in lumea powersports, mai ales ca acum Arctic Cat e parte din Textron Inc.

Te-ar putea interesa si:

Vespa lanseaza scuterul 946 Dragon in editie limitata

Legenda. Mit. Simbol. Istorie si avangarda, spirit stravechi si inginerie moderna - toate se imbina pentru a da nastere scuterului in editie limitata, Vespa 946 Dragon, precum si jachetei exclusive, Varsity.  Vespa, dintotdeauna o emblema a spi...

Citeste mai mult