EICMA 2016: Kawasaki se tine de cuvant si lanseaza 2017 Versys-X 300

EICMA 2016: Kawasaki se tine de cuvant si lanseaza 2017 Versys-X 300

08.11.2016
In 2017 familia Versys a producatorului Kawasaki va face loc unui nou membru in capatul cel mai de jos al capacitatii cilindrice, adica modelul Versys 300. Mai exact, e vorba de platforma de motor binecunoscuta deja de la modelele Ninja 300 si Z300, de 296cc.

Daca motorul este deja binecunoscut fanilor Kawasaki, sasiul si carenajul sunt cu totul noi, impachetand un model mini-adventure inedit, cu o suspensie avand cursa mai lunga si cu caracteristici evidente in termeni de confort si ergonomie oferite pilotului. Mai concret, e vorba de o furca telescopica 41 mm in fata si un amortizor monosoc pe spate, ce-si fac treaba cu brio pe strazi pavate sau in zone rurale, cu drumuri neasfaltate.

EICMA 2016: Kawasaki se tine de cuvant si lanseaza 2017 Versys-X 300 - motocicleta

Cateva date despre noul Versys: 38 cai putere, 170 kg (aproximativ), inaltimea seii 800 mm, anvelope IRC “Trail Winner” 100/90 pe o janta de 19 inci in fata si 130/80 pe o janta de 17 inci spate, doua ecrane LCD cu indicatoare diverse, frane cu etriere Nissin mai mult decat decente.

Ca dotari speciale, se poate consemna asistenta si ambreiajul umed (Assis & Slipper clutch), ce vor asigura o mobilitate excelenta urbana dar si un control riguros in coborari in panta mai agresive. ABS standard, evident. Si un mod de pilotare eco, in conditiile in care rezervorul asigura o autonomie de aproximativ 400 km, un consum excelent, cu alte cuvinte.

EICMA 2016: Kawasaki se tine de cuvant si lanseaza 2017 Versys-X 300 - 300

Atunci cand va veni in showroom-uri, dealerii vor oferi trei versiuni pentru Kawasaki Versys 300, cea de baza, Versys-X, plus doua versiuni diferite prin accesorizare. Prima dintre ele, Versys-X 300 Urban va avea un pad special pe rezervor (pentru prinderea unei genti magnetice), aparatori de maini si o cutie centrala de 30 l capacitate, in timp ce Versys-X 300 Adventure va avea pe langa pad-ul de pe rezervor si aparatorile de maini si o garda tubulara pentru motor si o pereche de cutii de cate 17 litri pe o parte si pe cealalta a spatelui.  

In concluzie, caci exista si o concluzie, acesta poate fi considerat un an al miniaturizarilor in segmentul adventure, dupa ce azi am vazut nu mai putin de patru-cinci motociclete mini-adv foarte competente: 2017 Kawasaki Versys-X 300, 2017 BMW G310GS si 2017 Suzuki DL250 V-Strom sau reformatul KTM 390 Duke si 2017 Honda CRF250 Rally (un soi de mini-Africa Twin).

EICMA 2016: Kawasaki se tine de cuvant si lanseaza 2017 Versys-X 300 - BMW