Dupa Akrapovic, Two Brothers Racing muta cu o evacuare de exceptie pentru Yamaha YZF-R1. Fanii oricum castiga!

Dupa Akrapovic, Two Brothers Racing muta cu o evacuare de exceptie pentru Yamaha YZF-R1. Fanii oricum castiga!

21.04.2015

2015 Yamaha YZF-R1 atrage constructorii din zona after-market intr-o maniera in care parca s-ar vorbi despre un model incomplet de motocicleta, nu ca ar fi in realitate una dintre cele mai competente superbike-uri existente pe piata in acest moment.

Dupa miscarea constructorului sloven Akrapovic, atat in privinta evacuarii in doua versiuni, Racing Line si Evolution Line, cat si in privinta amortizorului de zgomot Slip On, iata ca a aparut si varianta de evacuare cu amortizor a producatorului de mare performanta in domeniu Two Brothers Racing, denumita S1R silencer.


Intr-un mod cumva paradoxal sau ironic, acest amortizor creste nivelul de zgomot, daca in privinta dotarii standard de fabrica, motocicleta produce 95dB la 5.000 rpm, S1R duce la o valoare incredibila de 108,5 dB la aceeasi viteza a motorului. Si atunci, care mai este utilitatea, urmeaza fulgerator intrebarea legitima?

Ei bine, S1R silencer puncteaza decisiv la reducerea greutatii si la cresterea puterii. Realizat din fibra de carbon, mai exact din 33 de milioane de mini-module din carbon impregnate la temperaturi foarte inalte cu rasina, rezultand o consistenta extrem de dura. Odata realizat procesul, evacuarea este introdusa intr-o autoclava (vas ermetic pentru sterilizarea sub presiune) unde materialul este consolidat, iar corpurile straine sunt eliminate, apoi este laminata intr-o forma aerospatiala.

Capatul evacuarii este prevazut cu amortizorul silentios, aerodinamic si cochet. Evacuarea cantareste in total 2 kg, adica putin peste un sfert din greutatea evacuarii standard. Renuntarea la catalizator reprezinta principala reducere de greutate, insa adaugarea senzorilor O2 suplineste lipsa catalizatorului, neafectand in vreun fel procesul de emisie.

Ca performanta finala, S1R adauga 3,4 cp in plus ducand la o putere totala impresionanta de 172,3 cp dezvoltata de YZF-R1M.


Deci, combinand pierderea drastica de greutate, cu adaosul de putere dezvoltata, performanta devine notabila, in conditiile in care un superbike mai usor si mai puternic inseamna o masinarie de o mare forta si agilitate. Iar multi fani, chiar asta-si doresc. Si Two Brothers Racing asta stie sa faca si o face excelent.