Drive-test Ducati Streetfighter S

Drive-test Ducati Streetfighter S

29.05.2009

Noul Ducati Streetfighter are spiritul unui superbike insa atitudinea unui luptator urban. Lansat la EICMA 2008, acesta a generat imediat aprecieri pozitive din partea publicului si a presei internationale, reusind sa castige si premiul de "cea mai frumoasa motocicleta". Va prezentam testul realizat de cei de la MCN cu modelul S, ce se diferentiaza de cel standard prin suspensii mai performante de la Ohlins, diverse piese din fibra de carbon, jante Marchesini si sistem de control al tractiunii.

Iei un 1098, il tavalesti de carene, le dai jos si ai un Ducati Streetfighter care emana o prezenta si o atitudine demna de respect, chiar de temut.  Versiunea S o gasim la un pret pe masura, dar contra banilor platiti in plus vei tine de coarne ceva material provenit din competitiile de profil. Ducati sustine ca a creat cea mai usoara motocicleta din clasa ei, la cele 167 Kg (cu 17 Kg mai usoara decat un S4R) acest demon pe roti devine cel mai puternic naked produs vreaodata de Ducati.

Motorul este un V-twin racit cu lichid ce dezvolta 155cp, agregat oarecum hybrid rezultat dintr-un motor de 1098/1198. Cadrul a fost modificat pentru o stabilitate mai buna iar bascula alungita in mod semnificativ. Undeva la granita dintre un supermoto si un Monster, ca sa va fceti o idee mai precisa. Versiunea S aici in discutie beneficiaza de suspensii modificate atat pentru fata cat si pentru spate, traction control si un sistem de analiza a datelor incorporat.

O motocicleta foarte capabila, care o arunca pe Honda CB 1000R in categoria motocicletelor pentru fete. Nu are nervul din capatul turometrului precum un KTM, dar mai mult ca sigur sa va asteptati sa decoleze in ture inalte. Mansonul de acceleratie este perfect dozat. Raspuns prompt si fara ezitari, si fiecare milimetru de rasucire aduce pilotului la cunostinta ca roata spate a percutat comanda instant.

Surprinzator este faptul ca e nevoie sa il turezi ceva mai mult pentru a ajunge cuplul maxim aflat la... 9.500 rpm, punct identic si pentru dezvoltarea puterii maxime, asadar va trebui incinsa in ture pentru a o calari.  Pe drumurile publice nu va fi o problema acest lucru, dar este necunoscut motivul pentru care Ducati nu a schimbat caracteristicile livrarii puterii. Probabil pentru a evita derapajele in viraje sau probabil pentru ca pentru a dezvolta alt motor ar fi trebuit sa porneasca de la zero, ceea ce ar fi insemnat costuri suplimentare deloc de neglijat. In jur de 7000 de ture avem deja putere la discretie, dar intr-un mod mai asezat decat ne-am fi asteptat de la un astfel de motor, care aprinde LED-ul rosu la 10.250 rpm.

Cadrul este bine dezvoltat, permitandu-ti sa intri agresiv in viraje folosindu-te cu incredere de forta de franare a bestiei care infunda serios furca inainte de a o inclina pe viraj.

Cand spui Streetfighter te gandesti ca va devora virajele de viteza redusa, te gandesti la roata din fata ridicata catre cer, iar cea din spate zbatandu-se in cautarea aderentei. Din pacate standardele europene au fortat fabricantul sa o domoleasca un pic.

Este destul de zgomotoasa insa in ciuda acestui fapt, conductele de evacuare au un diametru usor crescut fata de 1098 fata de care nu are decat 5cp in minus datorita admisiei de aer mai restrictive.
Sistemul de control al tractiunii strica toata distractia, norocul nostru ca se poate ajusta pe nivele pana la... zero.

Motorul nu musca precum un 1098, lucru firesc avand in vedere ca pilotul de streetfighter cauta un alt stil de mers decat pilotul de supersport.

La capitolul aspect, motocicleta asta emana un aer aparte, demn de toata atentia ce i se poate oferi cand i te afli in preajma. Gusturile nu se discuta, multi ar spune ca arata precum un 1098 decarenat, ca spatele ar fi prea urat, dar una peste alta este un Ducati care se incadreaza in tagma "Love it or hate it!"
Este folosit in premiera in piata moto, farul cu leduri in stil Audi. Versiunea S beneficiaza de bronz cand vine vorba de cadru si jante (versiunea standard folosind culoarea neagra).
Gasim montat la capatul furcii un sistem de franare incredibil pentru un motor de strada, sistem provenit exact de la 1098, constand in etrieri Brembo Monobloc pe sistem cu 4 pistonase.

Despre finisaje putem vorbi numai de bine, sunt folosite materiale de cea mai buna calitate montate vreodata pe un naked. Motorul asta s-ar incadra perfect in peisajul paddock-urilor specifice curselor de Superbike.  Fibra de carbon din abundenta, suspensii Ohlins, jante Marchesini, frane racing marca Brembo si nu in ultimul rand acea culoare rosie care iti patrunde retina naucitor.
Gurile rele blameaza tobele finale, cum ca ar fi cam netermiate, plus de asta ar mai fi la capitolul comentarii si firele care par indesate in anume locuri, care dau senzatia unui cosmar devenit realitate cand vien vorba de curatat.

In concluzie este motorul pe care il vei cumpara doar in posesia a unei minti bolnave, si a unui portofel generos. Lasand gluma la o parte, acest Ducati te scoate din minti pur si simplu cand vine vorba de pilotat, scoate dracii din tine dandu-ti frau liber in a te dezlantui uneori de-a dreptul periculos in circumstantele unei folosinte stradale.

Pretul de aproape 20.000 Euro este marca Ducati. Vrei un S? Platesti, dar in momentul in care iesi din showroom calare, stii sigur ca ai sub tine un armasar de sange nobil si cu o prestanta inegalabila.

Sursa: Motoflash

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO 450MT ABS 2024

Constructorul chinez, CFMOTO, vine cu o propunere tentanta pentru sezonul 2024, alaturand gamei de motociclete de tip adventure un nou model performant, sub forma lui 450MT. Platforma dovedita 449cc cu 2 cilindri in paralel marca CFMOTO a fost tun...

Citeste mai mult