Evolutia principalilor rideri in presezonul din Thailanda

Evolutia principalilor rideri in presezonul din Thailanda

08.03.2018

In lumina ultimelor rezultate, Honda pare sa fi creat ceea ce fostul sef de echipa al lui Valentino Rossi, Jeremy Burgess, a descris ca un adevarat succes: o motocicleta pe care toti pilotii pot fi rapizi. La testul de presezon care a avut loc la Chang International Circuit din Thailanda, riderii Dani Pedrosa, Marc Márquez si Cal Crutchlow - primul, al treilea si al patrulea, au fost toti capabili sa fie rapizi pe cea mai recenta Honda, conform planului de testare. Márquez a terminat 271 de ture pe parcursul a trei zile, inclusiv rundele lungi care au dezvaluit ritmul castigator al cursei.

In schimb, concurentul surpriza de anul trecut, Andrea Dovizioso, pilot Ducati, a fost al saptelea in ierarhie, iar coechipierul sau Jorge Lorenzo s-a clasat pe locul 22-lea. Dovizioso nu este insa descurajat si crede in motocicleta sa, considerand ca „traseul acesta nu ar trebui sa influenteze luarea unor decizii in privinta sasiului si caroseriei”.

Evolutia principalilor rideri in presezonul din Thailanda - motociclete

Yamaha, care depune eforturi majore pentru a solutiona problema anvelopelor, a reputat locuri pe intreaga harta.

Evolutia principalilor rideri in presezonul din Thailanda - motogp

 

Pe locul 5 Alex Rins, riderul Suzuki, a avut un progres bun, avand in vedere dificultatea traseului. Márquez si Pedrosa au fost de parere ca „circuitul a fost unul greu, mai ales din cauza caldurii”.

Evolutia principalilor rideri in presezonul din Thailanda - motogp

Riderii Honda au castigat un plus de viteza prin franarea tardiva, intoarcerile rapide si acceleratia timpurie. Modelele de motociclete concurente de la Yamaha, pe de alta parte, au pierdut din viteza din cauza limitarii aderentei. Totusi, fanii sunt curiosi cum de Zarco, pilotand o Yamaha, se afla atat de aproape de varf?!

Guy Coulon, seful echipei, considera ca Zarco este avantajat de faptul ca acesta nu a condus motocicleta cand erau instalate fostele anvelope Bridgestone. Ramon Forcada, veteranul echipei, a comparat stilul de pilotare al lui Zarco cu cel al lui Loris Capirossi si John Kocinski, ambii raceri 250cc GP.

Atat Rossi, cat si Viñales au declarat ca „anvelopele (Michelin) se comporta straniu”, iar aderenta este inevitabil influentata de variabile neprevazute (printre care umiditatea si caldura de pe circuitul Buriram).

Honda pare increzatoare in fortele sale si manifesta un sentiment de siguranta, insa ne amintim si ca Rossi a avut parte de succes chiar si dupa ce parea ca totul e pierdut. In concluzie, ne putem astepta la o competitie foarte stransa intre Honda, Yamaha si Ducati la MotoGP.

Te-ar putea interesa si:

2025 BRP Lynx Lineup

BRP Lynx aduce in sezonul 2025 doua noi modele trail, in timp ce lineup-ul Brutal se distinge de snowmobilele crossover Xterrain si se extinde. De asemenea, gama Shredder conceputa pentru riding prin zapada adanca adauga caracteristici noi. Proasp...

Citeste mai mult