Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha

26.04.2018

Entuziastii offroad-ului care doresc sa aduca in garaj in viitorul apropiat un UTV pentru intreaga familie se pot orienta cu incredere catre modelele propuse de Kawasaki, Yamaha sau Honda, in functie de buget si de preferinte.

Am selectat trei modele sport cu 4 locuri care se pot dovedi utile si la treburile de pe langa casa, in caz de nevoie. In continuare, vom compara UTV-ul 2018 Yamaha Wolverine X4 cu rivalii 2018 Kawasaki Teryx 4 si Honda Pioneer 1000-5. Aceste modele sunt destinate cu precadere explorarii de trasee off road alaturi de familie sau de prieteni si nu sunt adresate exclusiv rularii in desert, competitiilor sau pentru sarcini utilitare.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - kawasaki teryx 4

 

Wolverine, modelul de SXS pe care dorim sa il supunem atentiei amatorilor de calatorii pe trasee dificile, detine 4 scaune la fel ca Teryx, insa poate fi asociat mai degraba cu Pioneer 700-4 si cu varianta 1000-5 care au tot scaune decapotabile, spre deosebire de modelul Kawasaki.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - honda pioneer 1000-5

 

Honda, pe de alta parte, a investit modelele Pioneer 1000 si 700 cu abilitatea de a gazdui trei persoane pe scaunele din fata in stil bancheta, facilitand intrarea si iesirea. De asemenea, UTV-ul Honda poate sa transporte o incarcatura mai grea daca nu sunt pasageri. Totusi, nici modelul Kawasaki nu este mai prejos din acest punct de vedere, intrucat chiar si cu doi insotitori in spate, ramane suficient spatiu.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - kawasaki teryx 4

 

Conform pilotilor care au testat modelele, Honda Pioneer este un vehicul mai mult pentru pasagerii ocazionali, decat pentru cei care purced la drumuri lungi si obositoare. Copiii se vor simti cel mai ocnfortabil la bordul modelului Honda.

In timp ce Yamaha Wolverine X4 si Kawasaki Teryx 4 pot atinge 50 mph, limita de viteza a UTV-ului Pioneer este de 66 mph, ceea ce ne confirma faptul ca permite o experienta de riding mai antrenanta.

Merita mentionat si ca pretul modelului standard Honda 1000-5 este cel mai mare in categoria din care face parte. Toate cele trei vehicule off road 4x4 au montate anvelope marca Maxxis.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - honda pioneer 1000-5

 

Wolverine X4 se distinge prin design-ul compact si are usi mai mici cu cativa centimentri fata de restul competitorilor. Totodata, este mai silentioasa in comparatie cu Teryx 4 atunci cand acceleratia este la maxim. Poate fi un aspect important, intrucat cei prezenti la bord pot comunica in timpul aventurii fara a fi nevoiti sa strige unul la celalalt.

Din perspectiva pilotarii pe sectiuni tehnice, se pare ca Wolverine X4 dovedeste mai multa stabilitate si inspira mai multa incredere in abordarea obstacolelor.

Honda se bazeaza pe un motor cu doi cilindri, capacitate 999cc cuplat transmisiei hidraulice cu 6 viteze.

Totodata, conform rezultatelor, asigura un consum mai redus de combustibil. Pioneer ofera optiunea de a selecta modul complet automat, precum si de a schimba vitezele in cazul in care este necesar.

Diferentialul spate introdus pe Honda poate fi de ajutor pentru sarcini de munca si permite manevrele pe suprafetele sensibile. Implicit, nu vor ramane urme de roti prea profunde. In schimb, la celelalte modele exista diferentialul fata blocabil, dar diferentialul spate este mereu blocat.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - yamaha wolverine x4 

 

Modelul Yamaha Wolverine X4 se caracterizeaza prin capacitatea 849cc si este cu aproape 45 kg mai usor. X4 dispune de o motorizare cu 2 cilindri cuplata la transmisia Ultramatic CVT dezvoltata de Yamaha. In plus, atat Wolverine X4, cat si Teryx 4 pot fi transportate fara probleme cu ajutorul unui camion mare.

Kawasaki utilizeaza aceeasi motorizare V-twin care alimenteaza majoritatea modelelor de ATV-uri sport si intreaga linie Teryx, de peste zece ani. Teryx 4 are cea mai mica greutate din cele trei modele despre care am amintit.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - honda pioneer 1000-5

 

Latimea joaca de multe ori un rol semnificativ. X4 cu 59.8 inch latime poate fi strecurat intr-un pickup, insa modelul Pioneer 1000-5 nu va putea fi introdus si transportat in lipsa unui trailer sau remorci.

Cu privire la manevrabilitate, se poate spune ca modelul de UTV Yamaha prezentat este mai echilibrat, vireaza si se opreste cand ii dai comanda si accelereaza ca un model sportiv. Manevrabilitatea precisa si stabilitatea dovedite il recomanda pentru drumurile anevoioase, cu provocari diverse (busteni, gropi, zone abrupte etc.). Pentru un UTV recreational-utilitar, YXZ beneficiaza, asadar, de o manevrabilitate excelenta, iar la franarea si coborarea in panta, sistemul CVT functioneaza atat cand vehiculul este gol, cat si cand transporta o incarcatura.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - utv

 

Cabina modelului Honda pare cea mai spatioasa dintre toate si, in plus, nu creeaza senzatia ca te afli intr-un autobuz de scoala. Motorul 1,000cc asigura viteza si un cuplu sporit.

Kawasaki’s Teryx poate oferi o experienta de pilotare distractiva si transmite un aer agresiv.

Surpriza o reprezinta faptul ca modelul Honda, desi mai greu, a avut cel mai mic consum de combustibil.

In functie de prioritati, transportul de pasageri sau de marfuri, puteti alege cu incredere unul dintre cele trei modele ilustrate. De pilda, daca planuiti o excursie in natura sau aveti de indeplinit unele sarcini usoare sau de dificultate medie in jurul gospodariei, voturile se indreapta spre Honda Pioneer 1000-5. Amatorii de distractie si adrenalina pe trasee dificile se pot baza pe manevrabilitatea modelului Wolverine proiectat de Yamaha si dotat cu suspensii eficiente indiferent de viteza cu care rulati.

 

Studiu comparativ UTV-uri Kawasaki, Honda, Yamaha - utv

 

Te-ar putea interesa si:

Race to Hell 2024

Riderii de ATV-uri si SxS-uri iau startul la RACE TO HELL 2024!  Race to Hell, prima competitie din Italia care imbina viteza specifica curselor Baja cu pasaje extrem de tehnice, se desfasoara intre 6 - 10 februarie la termele Rapolano. Prima z...

Citeste mai mult