Prima calatorie mai lunga cu motocicleta - ce trebuie sa stii

Prima calatorie mai lunga cu motocicleta - ce trebuie sa stii

09.08.2018

Cand esti pe punctul de a porni intr-o prima calatorie mai lunga pe doua roti, devine imperativ sa tii cont de orice detaliu.

Iar daca ti-ai propus sa pleci la drum in cea mai torida perioada din an este cazul sa iti iei masuri de precautie. Intai de toate, bine ar fi sa incepi traseul alaturi de macar un prieten motociclist cu mai multa experienta, care a mai strabatut kilometri intregi si stie despre ce este vorba si te poate ajuta la nevoie.

Cand conduci pe canicula nu este exclus sa te apuce o durere de cap, senzatii de greata si dezorientare. Expunerea directa la soare, caldura si vantul sunt factori care provoaca deshidratarea. Cei care locuiesc in climate nordice sunt cei mai afectati, chiar si la caldura moderata.

Iata cateva recomandari pentru cei care calatoresc vara la bordul unei motociclete:

- purtati articole deschise la culoare, inclusiv casca de protectie pentru a reduce actiunea daunatoare a razelor ultraviolete.
- beti apa si evitati cofeina (in schimb puteti consuma suplimente sub forma de pastile efervescente etc.). In cazul in care nu puteti renunta la tabietul cafelei, asigurati-va ca beti suficienta apa (sfatul medicului: este preferabil sa consumati cantitati mai mici de apa in mod regulat).
- opriti-va oricand simtiti nevoia de a va racori sau odihni.
- un plan inspirat este sa incepeti sa conduceti dimineata devreme evitand caldura din timpul amiezii.
- semnele deshidratarii: oboseala, dureri de cap, ameteala, crampe. Daca nu beti apa, este foarte cald si nu transpirati este posibil ca va confruntati cu simptomele insolatiei
- poate fi periculos sa pilotati pe ceata, in conditii de ploaie torentiala sau de lapovita. Va indemnam sa va opriti si sa asteptati sa se risipeasca ceata.
- retineti ca obstacolele fac si ele parte din aventura; pastrati-va simtul umorului.
- nu pilotati daca oboseala devine prea mare sau daca nu va simtiti in siguranta.

Purtati echipamentul adecvat! Lipsa jachetei, pantalonilor, manusilor, bocancilor si castii este o dovada de neprofesionalism in special daca va deplasati pe distante mari. Diferitele echipamente moto de ultima generatie sunt usoare, performante si ofera protectie sporita datorita materialelor de calitate superioara din care sunt fabricate (de exemplu kevlar, o fibra sintetica cu proprietati deosebite).

Luati in calcul si eventualele schimbari de vreme. Cand va faceti bagajul, nu uitati de articolele de imbracaminte impermeabile. De exemplu, puteti opta pentru o geaca moto impermeabila provenind de la producatorul Fox.

Echipamentul moto are de asemenea rolul de a va oferi mai mult confort si libertate de miscare. Daca nu va simtiti confortabil cand pilotati puteti fi mai usor distrasi. Iar cand nu sunteti 100% concentrati la drum puteti face manevre gresite.

Imaginati-va ca sunteti in timpul unei calatorii de vreo sase ore, iar din prima ora cizmele provoaca disconfort sau mai rau, durere... Veti putea in aceste conditii sa va bucurati de traseu si sa ramaneti concentrati la drum?

Sa pilotezi o motocicleta poate fi super distractiv, dar implica si o mare responsabilitate, atentie si abilitati, minut de minut petrecut in sa. In concluzie, a purta echipament moto complet poate fi nu doar un semn de profesionalism, ci o modalitate de a va bucura de libertate de miscare mai buna in timpul rularii, prin urmare de a va mari potentialul.

In acelasi timp, pentru tururile in care acoperi distante de cateva sute de kilometri ar trebui sa va puteti baza pe o motocicleta cu specificatii inalte. Va recomandam sa optati pentru modelele adventure tourer create de inginerii japonezi Kawasaki, ca de pilda Kawasaki Versys 650 care este o motocicleta extrem de adaptabila si face fata cu brio pe orice traseu. De asemenea, pentru cei care vor un model mai puternic decat Versys 650, detin experienta si probabil se vor abate de pe sosea pentru a se aventura pe drumuri neasfaltate si pe munte propunerile specialistilor ar fi urmatoarele: Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Strom 1000 ABS, BMW R1200 GS Adventure, Honda Africa Twin, Triumph Tiger 800 XCx, KTM 1290 Super Adventure R etc.

 

 

Pentru a pilota o motocicleta timp de cateva ore sunt necesare cam aceleasi abilitati ca si pentru a conduce o masina - abilitatea de a ramane alert fiind deosebit de importanta. Multi motociclisti amatori de trasee lungi folosesc diferite tactici pentru a-si pastra atentia pe toata durata drumului: unii tin evidenta bornelor de km pentru a sti cu aproximatie la ce distanta se afla urmatoarea oprire sau popas (aritmetica ajuta mintea sa ramana alerta), isi planuiesc opririle, schimba pozitia pentru a ramane flexibil, in timp ce altii se uita dupa placute straine sau creeaza diverse sisteme personale de a-si mentine treaza atentia.

Probabil cel mai important lucru cand va incumetati la drum lung este sa va bucurati din plin de experienta (chiar daca uneori vei fi obositi, infrigurati sau speriati) si nu uitati ca majoritatea soferilor va invidiaza pentru libertatea de care dispuneti. Dupa ce veti parcurge primul traseu mai lung, va veti convinge ca nu este la fel cu a calatori in masina, tren, autocar... Drum bun!

 

Te-ar putea interesa si:

2024 Husqvarna Vitpilen si Svartpilen 

Cea mai recenta generatie de street bike-uri Husqvarna domina strada in 2024Husqvarna Motorcycles a anuntat lansarea noilor modele Vitpilen si Svartpilen. Motocicletele Vitpilen 401, Vitpilen 125, Svartpilen 401, Svartpilen 250 si Svartpilen 125 au...

Citeste mai mult