Raliul Balkan Offroad 2018

Raliul Balkan Offroad 2018

03.10.2018

Cursa Balkan Offroad organizata in acest an a propus riderilor sa petreaca opt zile in mijlocul naturii si a unor peisaje fabuloase. Evenimentul din Bulgaria a vizat parcurgerea a nu mai putin de 2700 kilometri, insa pilotii nu s-au descurajat, in competitie inscriindu-se numeroase echipe europene. Startul s-a dat la Borovets, de unde echipajele s-au indreptat spre munti. Trebuie spus ca experienta de riding pe traseele montane din Bulgaria a implicat atingerea unor altitudini mai mari de 2000 metri, adesea presarate cu obstacole ca pietris, portiuni stancoase etc.

De la carari inguste de munte si secvente tehnice, concurentii au trecut la traversarea unor vai si paduri, dealuri si vii, iar in cele din urma au ajuns la linia de finis - frumoasa plaja Shkorpilovtsi cu iesire la Marea Neagra, in sudul localitatii Varna.

Editia din acest an a fost dedicata pilotilor din categoria masini, camioane, motociclete si vehicule side by side.

30 de buggy-uri s-au infiintat la start, fapt ce arata ca popularitatea clasei a crescut semnificativ fata de anii trecedenti. In cazul masinilor a existat o clasa open si o clasa „limited” adresata vehiculelor standard. Vom sari peste detaliile legate de finalistii clasei masini pentru a descoperi cine s-a impus la categoria SSV.

 

 

In prima jumatate a raliului Balkan Offroad, clasamentul competitiei cu SSV-uria fost dominat de veteranul Richard Oguez care l-a avut drept coechipier pe Delphine Delfino si s-a impus prin aptitudinile de navigatie si viteza. Raliul a debutat cu 160 km de proba speciala prin muntii din zona Borovets, unde pilotii locali bulgari au putut sa se dea in spectacol profitand de experienta acumulata.

Nu a durat mult pana ce un sir intreg compus din Tsanko Tsanov, Jose Castan, Yann van Beek, Philon Parpottas, Lea Gauthier si altii sa ii calce pe urme lui Oguez, punand tot mai multa presiune. Un moment de atentie a atras un DNF in ziua a sasea, ceea ce a insemnat mai putine echipe in joc.

Tsvetan Tsvetanov a punctat la clasa SSV, urmat de Tsanko Tsankov si de Zornitsa Todorova din Bulgaria. Cu toate ca Zornitsa a declarat „Noul buggy este super”, suspensiile nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor. In spatele acestora a venit in forta brigada franceza compusa din Jerome Pelichet, José Castan, Richard Oguez si Thomas Rivolet, toti rapizi si experimentati.

 

 

„A fost o proba frumoasa”, a spus lituanianul Arunas Gelazninkas, cel mai rapid motociclist care a concurat cu un model KTM. „Nu am avut in schimb parte de timp sa admir privelistile, pentru ca m-am concentrat asupra traseului”, a mai adaugat pilotul urmat indeaproape de colegul de echipa Aidas Bubinas care a debutat in raliul de anduranta de la Breslau, Polonia. Pe locul trei s-a clasat germanul Frank Modl, un pilot rallyraid experimentat care a concurat cu o motocicleta in doi timpi Gas Gas poreclita de catre acesta „ my Spanish lady”.

 

 

De la Borovets, traseul a continuat cu Starosel, proba care a dat celor inscrisi in competitie prilejul sa traverseze jumatate din Bulgaria si sa admire peisajul salbatic din zona impadurita cu pini a Muntilor Rodopi.

La nicio clasa nu s-au intampinat atat de multe probleme mecanice precum la SSV-uri. In vreme ce Yann van Beek si Emanuel Barraux s-au descurcat sa urmeze traseul cu ajutorul roadbook-ului, impunandu-se in fata lui Lea Gautier si a noii sale colege Corinne Clergeat. Cele doua concurente de la bordul SSV-ului Yamaha au fost „vanate” de Jose Castan, acesta incercand sa recureze cele opt minute pierdute. Pe 22 septembrie au avut loc doua probe speciale: una pe traseul aflat la nord-vest de Varna si una prin padure, suficient cat sa scada din entuziasm prin sectiunile rapide si cu teren tehnic dificil de navigat. Finalistii si-au petrecut ultima zi pe tarmul Marii Negre, antrenati intr-o ultima proba catre plaja din apropiere de Shkorpilovtsi.

 

 

Arunas Gelazninkas, pilotul care a dominat fiecare etapa a Raliului Balkan Offroad 2018, a castigat trofeul la clasa motociclete, alaturi de el pasind pe podium Frank Modl si incepatorul Lodie Boelhouwer.

La categoria SSV castigatorul ultimei probe a fost Tsanko Tsankov. Doua generatii s-au luptat pentru podium - Lea Gauthier l-a avut drept rival pe campionul „tiut terrain” Jose Castan. Lea a afirmat: „El a vrut sa concureze cu mine, dar astazi nu am vrut sa risc sansa la podium asa ca l-am lasat sa ma depaseasca”.

 

 

Dupa ceremonia de premiere, editia Balkan Offroad 2018 s-a incheiat, echipele au plecat acasa pentru a-si verifica vehiculele si a-si face planuri pentru urmatoarele raliuri...

 


 

Te-ar putea interesa si:

Silence S02, un scuter electric ideal pentru naveta urbana 

Silence S02 - Agil, Functional, Performant si Confortabil Cei care vor sa renunte la masina ori la folosirea transportului in comun sau doresc sa faca tranzitia de la un scuter pe benzina pot alege cu incredere modelul Silence S02, un scuter elect...

Citeste mai mult