Honda dezvăluie airbagul Scooter în Japonia

Honda dezvăluie airbagul Scooter în Japonia

18.08.2017

De ani de zile am folosit sisteme de ultimă oră în mașinile noastre, protejând șoferii și pasagerii din orice unghi. Am evoluat de la airbag-ul din volan pentru sofer catre această noua tehnologie din panourile ușii, si protectia pasagerilor aflati pe scaunele din spate. De asemenea, șoferii au controlul și pot dezactiva anumite airbag-uri, cum ar fi scaunul pentru pasageri, atunci când iau copii mici în timpul călătoriilor.

Bineînțeles, aceia dintre noi care călătoresc cu o motocicleta nu au putut beneficia de aceste caracteristici de siguranță, până acum.

Inovatorii de la Honda au venit cu o soluție la această problemă. Lucrand cu compania de sisteme de siguranta Autoliv Inc., au creat un sistem de ultima ora, montat in fata soferului scuterului si care se activeaza atunci cand un senzor de acceleratie detecteaza o coliziune. Airbagul se extinde în sus și protejează capul și partea superioara a corpului de un impact dur.

honda scooter airbag 

Dezvoltarea acestei tehnologii pentru motociclete este  cu  mult mai dificilă decât pentru mașinile în care avem un volan și o linie pentru a contracara forța ocupanților care sunt aruncați în față. Pentru scuter, Honda și Autoliv au trebuit să folosească protectia indiferent de ce loveste pilotul. Este o soluție incredibil de inteligentă și poate oferi protecție acestuia în doar 0,04 secunde.

"În multe accidente bruște de motocicletă, o motocicletă se prăbușește în partea laterală a unei mașini. Deci, airbag-ul poate contribui la reducerea numărului de victime."

Încercările inițiale sugerează că airbagul poate proteja capul unui pilot atunci când un scuter care călătorește cu 50 km / h lovește o mașină parcată și va oferi o siguranță suplimentară pentru accidentele cu impact greu, în special în cazul în care pilotul nu este ejectat din motocicletă -  cum ar fi lovirea unei mașini din spate sau pierderea controlului și lovirea unei structuri solide, statice.

Discuția se invarte in jurul beneficiului practic al acestui sistem. Prin adăugarea unei greutăți și a unor costuri la motocicletă, o să ofere pilotilor o soluție mai bună decât utilizarea vestelor cu airbag?

Atât Alpinestars, cât și Dainese au dezvoltat gamele lor Tech-Air și D-Air, pentru a asigura o protecție completă a corpului superior, a spatelui, a umerilor, a zonei renale și a pieptului. În cazul unui accident de stradă, acestea sunt zonele principale expuse vătămării. Producătorii se straduiesc să dezvolte și să adapteze soluțiile pentru drum, dar noi știm că un accident pe pistă este foarte diferit de unul pe drum, și asta implica proceduri diferite.

Și - ca atunci când aceste dispozitive pentru piloti au fost introduse pentru prima dată, există preocupări cu privire la pericolul de a face mai mult rău decât bine. Ar putea ca utilizarea acestui dispozitiv să adauge riscul, de exemplu, în cazul unei defecțiuni a senzorului?  Oare toate mecanismele și gadgeturile suplimentare se transformă într-o siguranță suplimentară?

În timp ce Honda trebuie să fie aplaudata pentru efortul constant de a păstra călătorii în siguranță și de a asigura o protecție completă, este oare sistemul airbag pentru motocicletă cel mai bun mod de a face acest lucru?

Te-ar putea interesa si:

Silence S02, un scuter electric ideal pentru naveta urbana 

Silence S02 - Agil, Functional, Performant si Confortabil Cei care vor sa renunte la masina ori la folosirea transportului in comun sau doresc sa faca tranzitia de la un scuter pe benzina pot alege cu incredere modelul Silence S02, un scuter elect...

Citeste mai mult