2017 KYMCO AK550 - pionier al segmentului inedit Super Touring in lumea scuterelor

2017 KYMCO AK550 - pionier al segmentului inedit Super Touring in lumea scuterelor

12.04.2017

2017 Kymco AK 550 are o istorie interesanta in spate, care merita spusa sau reamintita, in luna in care, in sfarsit, va ajunge in showroom-urile din toata lumea. In 2013, producatorul taiwanez se pregatea sa sarbatoreasca cea de-a 50-a aniversare de existenta, ocazie cu care compania a vrut sa creeze ceva deosebit, care sa se incadreze intr-un inedit segment de scutere “Super Touring” si atunci a inceput proiectarea.

Un an mai tarziu, conceptul a fost previzualizat la Milano, in cadrul unui eveniment global al distribuitorilor cu ocazia celei de-a 50-a aniversari si s-a numit simplu K50. Imediat, a calatorit in Japonia, la editia 2014 a Tokyo Moto Show, unde conceptul integral finisat a fost expus. Au urmat aproape doi ani de liniste si tacere, lumea resemnandu-se la a fi vazut un concept tematic, aniversar si atat.

Carenaj Kimyco AK 500 2017

Numai ca in octombrie 2016, AK-50 a devenit AK550 (Anniversario Kymco) si a fost prezentat la salonul INTERMOT din Koln ca versiune de productie, ce urma sa ajunga la vanzare in primavara 2017. Cei de la Kymco sustin ca AK550 ar fi un “pionier” al segmentului “Super Touring” al scuterelor, cu scopul de a imbina confortul unui scuter cu atitudinea unui sportbike. E totusi o descriere pretentioasa si pompoasa, la fel poate si declaratia privind pionieratul intr-un nou segment.

Intr-o lume bantuita de spectrul terorismului si atentatelor, dar si tot mai sensibila la nuante, denumirea AK ar putea sa nu fie totusi cea mai inspirata (amintind de AK 47, celebrul pistol mitraliera inventat de rusul Kalashnikov, larg folosit in special de gruparile teroriste), nici macar daca ar fi invocata acea atitudine a unui sportbike, adica ruland “ca din pusca”.

Kymco Touring

Cu toate acestea, nu e tocmai un scuter obisnuit. Aproape 54 cp la 7.500 rpm si 56 Nm la 5.500 rpm izvorasc dintr-un motor in doi cilindri racit cu aer de 550cc DOHC, care are un arbore cotit crossplane, special proiectat sa reduca pierderile de energie si vibratiile. Mentiune importanta: este conform normelor Euro4.

Beneficiaza de un organism destul de simplificat, dat de un cadru de aluminiu usor, cu rigiditatea necesara unui spirit sportiv de pilotare, de jante goale la interior, turnate sub presiune joasa si anvelope usoare. Si ce-i mai interesant, AK550 are centrul de greutate cel mai scazut din clasa sa, avand distributia acestei greutati 50/50 fata spate. Inaltimea seii e redusa pentru o ergonomie ideala, indiferent de inaltimea utilizatorilor.

Kymco AK 550

Pe fata, furca inversata cu un dublu disc de frana Brembo, la spate are o tehnologie de reducere a greutatii motorului catre transmisie, ceea ce ajuta la a tine rotile mereu la sol, in orice conditii. Bosch 9.1 ABS este standard pe ambele roti si pare sa fie cel mai usor sistem ABS de pe piata, in prezent. AK550 are posibilitatea de a alege dintre modurile de putere, dincolo de “Full Power”, setarea standard, exista si “Rain Mode”, ce ofera o putere mai blanda si un raspuns mai moale al acceleratiei, ce se potriveste cu aderentele reduse ale suprafetelor umede.

De asemenea, taiwanezii s-au gandit si la aspectul practic, sub sa putand fi stocata o casca full-face si una semi-acoperita, plus doua compartimente pentru manusi si mici obiecte, in partea din fata. Greutatea totala este de 226 kg. Parbrizul este ajustabil in doua stadii.

Kymco AK 550 Spatiu Depozitare

 

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO Aspar Team castiga Marele Premiu al Qatar-ului!

Pilotul CFMOTO Aspar Team a devenit primul lider Moto3 dupa turul final in care a reusit sa depaseasca cinci concurenti pentru a-si adjudeca victoria.  DAVID ALONSO, CAMPION MOTO3 - Riderul CFMOTO Aspar Team castiga Marele Premiu al Qatar-ului...

Citeste mai mult