2016 Kymco K-Pipe 125 intra in rivalitatea dintre Kawasaki Z125 Pro si Honda Grom

2016 Kymco K-Pipe 125 intra in rivalitatea dintre Kawasaki Z125 Pro si Honda Grom

25.05.2016
Rrivalii de la Kawasaki nu au stat prea mult pe ganduri si nu i-au lasat pe cei de la Honda sa-si savureze imensul succes, venind cu un adversar redutabil: Z125 Pro. BabyZ in versiunea 2017 e decisa sa rupa o felie consistenta din portia Grom si inclusiv testarile paralele arata ca practic ambele se invart in aceiasi zona a performantelor tehnice, alaturi de pretul relativ similar.

Iata ca segmentul monkey-bike (sau hooligan-bike, dupa alte acceptiuni) se pare ca nu va fi ringul de confruntare intre cele doua modele, taiwanezii (sau chinezi, deja e acelasi lucru) de la Kymco aruncand in lupta un model nou. 
2016 Kymco K-Pipe 125 intra in rivalitatea dintre Kawasaki Z125 Pro si Honda Grom - Grom

Principalul atu al chino-taiwanezilor va fi, fireste, pretul pe pietele vestice, in special cea americana, unde la 2.000 dolari (pret de baza, fara alte taxe) va fi cu 1.000 de dolari mai ieftin decat Z125 Pro si cu 1.200 dolari mai ieftin decat Grom. Lucrurile sunt destul de ingrijoratoare pentru producatorii japonezi, deoarece KYMCO s-a consacrat in timp ca un constructor cu produse de calitate in gama  de scutere, motociclete si a ATV-urilor, produse care concureaza cu succes orice nume de pe piata.

Noul 2016 Kymco K-Pipe 125 va fi dotat cu un motor monocilindric, SOHC (cu doua valve pe cilindru), racit cu aer, in patru timpi de 123,7cc, atat cu starter electric, cat si cu kick start, promis ca un motor cu un consum redus de combustibil. Acesta e cuplat la o transmisie in patru viteze, prezentata ca fiind una realizata dupa chipul si asemanarea celor de pe motocicletele mari.

2016 Kymco K-Pipe 125 intra in rivalitatea dintre Kawasaki Z125 Pro si Honda Grom - K-Pipe

In timp ce motorul Baby-Z dezvolta 8,3 cp la 7.800 rpm, iar Grom ajunge la 8,7 cp la 6.700 rpm, nici K-Pipe nu sta deloc rau cu ai sai 8 cp la 7.000 rpm. De asemenea, in termeni de cuplu maxim dezvoltat, Kymco se descurca la fel de bine. Daca la K125 Pro vorbim de 8,8 Nm (6.100 rpm), la Grom 10,5 Nm (5.200 rpm), Kymco K-Pipe 125 se poate lauda cu 8,5 Nm (6.000 rpm). Caz in care diferenta de pret apare si mai mare, nu? 

Sistemul de suspensii cu furca telescopica fata si monoamortizor pe spate, sistemul de frane cu disc de 276 mm cu un etrier cu doua pistonase fata, tambur spate, saua la inaltime de 78,7 cm si greutatea de 101,7 kg fara lichide, ar fi cateva dintre specificatiile noului 2016 K-Pipe 125. Vor fi disponibile trei culori Red, Pearl White, Black, iar in versiunea prezentata nu exista ABS sau emisiile reglate conform Euro4, ceea ce arata ca deocamdata nu vizeaza piata europeana. Deocamdata...