2016 AJP PR 7 va fi un adventure-tourer, disponibil din vara anului viitor

2016 AJP PR 7 va fi un adventure-tourer, disponibil din vara anului viitor

25.11.2015

Constructorul portughez de motociclete de tip off-road AJP tocmai si-a lansat cel mai nou model al sau din lineup-ul 2016, denumit PR7, model ce va fi disponibil insa din vara anului viitor, conform comunicatului oficial al producatorului.

Cu o istorie de aproape 35 de ani, AJP a inceput efectiv cucerirea pietei enduro din 1987, data la care a fost lansat primul model Ariana 125cc, castigand atat campionate nationale si europene, cat si inima membrilor comunitatii enduro din Europa, dar si din Asia (in special Japonia) sau America de Sud. Ceea ce distinge AJP in randul manufacturierilor de modele enduro din intreaga lume este faptul ca Antonio Pinto insusi (fondatorul si conducatorul companiei) verifica personal fiecare unitate care paraseste fabrica.

2016 AJP PR 7 va fi un adventure-tourer, disponibil din vara anului viitor - tourer

Anterioarele modele, in special PR5 sau PR3, au fost excelent primite pe diferitele piete, in special din Europa, insa PR7 e altceva, asigura AJP. Prezentata pentru prima oara anul trecut ca prototip in cadrul salonului de la Koln, PR7 a fost descrisa ca un adventure tourer cu o inima de motocicleta off-road de catre Pinto. Usoara, agila, compacta dar si confortabila, capabila sa sustina genti de depozitare si sa acopere distante lungi, modelul PR7 se asteapta sa fie bine primit in segmentul sau.

Despre dotari se poate consemna un motor monocilindric DOHC cu patru valve de 600cc, racit cu lichid, opera a SWM, spre deosebire de varianta prezentata ca prototip anul trecut, unde era vorba de un motor Minarelli monocilindric, de asemenea, dar de 658cc.

Motocicleta a fost realizata in jurul cadrului din aluminiu si otel, in fata fiind dotata cu o furca ajustabila cu o cursa impresionanta de 300 mm, probabil provenita de la Sachs, la fel si amortizorul spate, speculatie facuta in lipsa unei liste oficiale (inca) de specificatii tehnice. In cazul prototipului era vorba de o furca Marzocchi.

2016 AJP PR 7 va fi un adventure-tourer, disponibil din vara anului viitor - PR5

Sistemul de frane cuprinde pe fata un disc de 300 mm cu etrier cu doua pistoane, in timp ce in spate e vorba de un disc de 240 mm cu un singur etrier cu un singur piston.

Greutatea totala este de 165 kg, in timp ce rezervorul are o capacitate de 17 litri. Pretul se zvoneste a fi in jurul a 10.000 euro, insa se asteapta comunicatul oficial.